Regn och poesi

publicerat i Allmänt;
Lördag 20 augusti 2022

Tema: Hemlösa djurs dag och Honungens dag!
Vatten! Vatten! Bara vanligt vatten!"Det regnar här idag. Jag vänder ansiktet upp mot himlen och låter regnvattnet skölja mitt ansikte. Luften är varm. Det är bara ett lätt regn,  en skur bland andra skurar. Det har regnat kraftigt men nu är det lätt regn som kommer. 

(null)
Allting blir vått vått vått…
 
(null)
Vattendroppar, som pärlor mot de gröna bladen
(null)"Som ringar på vattnet" :-)
(null)
Dripp dropp..
(null)
En del växter blir lite "toviga" i regnet :-)


Nyheterna är, som vanligt, fulla av hemskheter och sorgligheter. Jag läser, inte allt, men en del. Känner frustration och sorg. Ber lite kort för alla inblandade och lämnar det sen utanför mig. Självklart finns det sånt som alltid kommer att finnas kvar inom mig. Ibland behöver jag påminnas om orden som jag citerat så många gånger här. Idag också:

"Jorden kan du inte göra om
Stilla din häftiga själ
Endast en sak kan du göra,
en annan människa väl
Men detta är redan så mycket, 
att själva stjärnorna ler.
En hungrande människa mindre 
betyder en broder mer"
- Stig Dagerman -
<3

(null)
En till blöt solros. Vacker. Till Ukrainas ära. <3
 
Och nu tittar solen fram! En liten stund. :-)

Hoppas att du har en fin lördag. Att det finns anledningar för dig att le. :-)
Änglar går vid din sida. <3

Kärlek
♥️

Taggar: #regn#drippdropp#vackert#solrosor#somringarpåvattnet#nyheter#enannanmänniskaväl;

Kommentera inlägget här :