Hyllning till Skapelsen

publicerat i Allmänt;
Söndag 14 augusti 2022
Hittade inget "tema" för detta datum men upptäckte att jag missat "de vänsterhäntas dag" igår. Jag har skrivit mycket förr om min vänsterhänthet, så nu delar jag bara ett minne: min slöjdfröken i mellanstadiet suckade och sa: "jag kan inte lära dig brodera för du är ju vänsterhänt!" (?) På något sätt lärde jag mig själv och blev bra på att brodera….men betyget var dåligt…
(null)
Visst är den vacker! Solrosknoppen. <3

Annat som gläder i solskenet:
(null)
Äntligen en riklig skörd i gamla svartvinbärsbusken igen efter en rad magra år. :-)
(null)
De röda har vi alltid gott om :-)

En promenad idag, innan det blir "för varmt". Det lyste rött i skogen. :-)
(null)
Jomenvisst! Lingon! 

Valrörelsen:
Straff, mera straff, strängare straff, ingen vård, lås in! 
Min tanke: …"och när de kommer ut, vad är det för miljö de ska leva i? Vilka möjligheter till ett"hederligt" liv har de? Avskräcker hårdare straff? "
Jobb! Sänkta bidrag. Alla ska jobba. 
Min tanke: kan alla jobba? Finns det jobb till alla? Finns inte sjukdomar och handikapp? Vill människor inte jobba? Självklart vill människor jobba! Även de som inte kan…
Miljön. Klimatet:
(null)
Wisti
Klimatfrågor? Det verkar bara vara ett fåtal som intresserar sig för det..
Det är så mycket cynism, lögner, rasism, okunnighet, populism i dagens valrörelse att jag….baxnar… Jag slutar inte "bry mig" men ibland slår jag dövörat till…för att må bra..Politik var roligare förr. Men det är ingen ursäkt för att inte ta ställning. Det handlar ju om vilket samhälle vi vill ha, nu och i framtiden…
————————
Det är söndag. Soligt och varmt. Mina bilder på bären och solrosen är en hyllning till Skapelsen. Till Moder Jord. Till Naturen. Till det goda och vackra som lever och växer. Det vi aldrig får ta för givet. Njut av det som Är Nu! Det vi sår får vi skörda.  Det gäller allt. Och alla. 
Ännu en hyllning till Skapelsen: (null)Vi plockade de första äpplena idag. <3
 
Semestrar och annan ledighet tar slut. Snart börjar skolorna igen. Det "vanliga" livet. Jag hoppas att alla haft en bra och ljus sommar och kunnat samla kraft inför mörkare tider. Jo, jag vet, alla har vi inte samma möjligheter eller förutsättningar och jo, jag vet att sommaren inte är slut och att många gillar hösten…vi är lika men olika och livet är långt ifrån rättvist…men vi är alla Värdefulla! 
Tillönskar Dig en ny fin vecka! 
Hyllning
♥️



Taggar: #hyllning#skapelsen#intetaförgivet#cynism#vinbär#solros#äpplen#valrörelsen#allaärvärdefulla;

Kommentera inlägget här :