Ändra sig

publicerat i Allmänt;
Torsdagen 29 december 2022

"tänkte ändra mig
men ändrade mig"
:-)
"stulet/lånat från brodera ut texten"


Hur var 2022? Rena känslosvaret blir: mörkt. De mörka krafternas år. I världen. I Sverige. Krig, lögner, svek, våld, mord, rasism, naturkatastrofer, inflation.. Tyvärr är det ju så att även när man lägger känslorna åt sidan och använder förnuftet så är insikten att året var mörkt…

Hur var 2022 rent privat? Som alla år, både kallt och varmt, glädje och sorg, hälsa och ohälsa…att jag äntligen kom iväg till Gotland igen var ju ett stort framsteg. Lite väl äventyrligt blev överfarten men det gick ju så bra. :-) Jag gjorde en hel del som jag längtat efter men inte orkat på flera år. Att följa lille Noahs utveckling har varit och är en stor glädje. Att träffa gamla vänner igen har varit fantastiskt. Livet har tagit en ny vändning nu när man insett att man är "gammal" :-)
(null)
Gotland 2 september 2022

Positiv nyhet: Torsken i Öresund återhämtar sig. De är rekordmånga! En marinbiolog säger: "inte sett så många yngel på 25 år". Det har varit stopp för fiske av torsk sen tidigare i år och det har gett positivt resultat. :-)

(null)
Här är en annan som återhämtar sig…efter några vilda dagar :-)

Det regnar idag. En sån märklig vinter. Växlingar i temperatur går så snabbt från dag till dag…rejäla växlingar… :-(

(null)

Det nya året närmar sig. Må det bli ett ljusare och kärleksfullare år än 2022. 
Ta hand om Dig! 

Kärlek
♥️

Taggar: #sistajulgodiset#hurvaråret#återhämtning#hund#torsk#ändrasig;

Kommentera inlägget här :