Inför nyår

publicerat i Allmänt;
Fredag 30 december 2022

(null)
Fredsduvor. Runt hela vår jord. <3

Det är nyårsafton i morgon. Det ska firas. Och som vanligt är kommentartrådarna på nätet fulla av ilska och hån. Ilska över den oförståelse djurägare möts av när de berättar om sina skotträdda djur och det hån de utsätts för. Så sorgligt. :-(
 
(null)
Plusgrader och en skymt av blå himmel.

Förr tyckte jag att det var skönt att lämna ett jobbigt år bakom sig och gå vidare in i ett nytt. Ett oskrivet blad. Förväntansfullt. Men i år har jag liksom tappat min förväntan. Kanske har det med åldern att göra? Man blir liksom mer realist. Men i år tror jag att alla grusade förhoppningar om en vettig politik spelar in. Jag läste vad ett medium siar om 2023. Bl a att kriget i Ukraina snart kommer att vara över. Stämmer det så är det ju fantastiskt! :-)
Kanske blir nästa år lite bättre? Lite mindre egoistiskt och mer medkännande…och mer av bra klimatarbete…
Man får hoppas! Man får det! Man får ha förhoppningar! Man får det! :-)
Positiva överraskningar tackar man ju inte nej till! :-)

(null)
Jag ville plocka fram ett foto från i år som minner om det stilla och fridfulla i tillvaron. Det blev detta från 27 juni. <3

Och ett som minner om äkta glädje: 
(null)
Lycka! 10 september. Ljudet av ett barnbarns skratt. Lycka! <3


Jag hoppas att du har många glada minnen från året som snart är förbi! 
Jag är här på bloggen i morgon också men önskar Dig nu ett Gott slut och ett Gott Nytt!!!

Man får hoppas! 
♥️

Taggar: #införnyår#raketer#husdjur#förväntningar#siaomnyaåret#förhoppningar#gottslut;

Kommentera inlägget här :