Det blev lyckat

publicerat i Allmänt;
Tisdag 27 december 2022

(null)
Morgon. Solen går upp. Vackert på himlen. Duvorna samlas på taken. 
 

Fick ett meddelande från min syssling i USA. Blev så glad när hon skrev att hon funnit Abbas ansjovis och kunnat laga Janssons frestelse efter receptet jag skickat. Och till min glädje hade alla runt julbordet älskat det! Så nu är det en maträtt som alltid kommer serveras till jul i det hemmet. :-) Jag var ju lite orolig. ;-)

Såg en lista på alla nyord under 2022. Några kände jag inte till alls, andra var i mina ögon självklara. Här ett urval:
Barbiecore (estetik inspirerad av Barbiedockor)
Dödsdoula (professionell rådgivare och stödperson vid livets slutskede)
Energifattigdom (otillräcklig tillgång till elektricitet)
Ha dagen (ha flyt)
Matfattigdom (otillräcklig tillgång till mat)
Putinpris (pris som blivit högre pga Putins invasionskrig i Ukraina.
Väntesorg (sorg inför annalkande förlust av en närstående)
Och många fler…

(null)
Härlig vinter. Härligt besök. Skön promenad. <3

Vi skapade idag också, jag och min "skaparkompis". Vi experimenterade med akrylfärger idag. Hade bara guld, blå, vit och röd här i stan. Då får man prova sig fram för att få andra färger. Vi har det så mysigt när vi målar tillsammans. :-) Det ger mig sån glädje och Izabelle tycker att det är så kul. <3

Nu mörknar det. Månen är bara som en skära. 
Hundarna har lekt och stojat och ligger nu en bra bit ifrån varandra. Sovandes. ;-)

Vila i frid, Lasse Lönndahl. Du tillhörde min barndom och var kanske lite för mycket "smörsångare" för min del. Men rösten, den var det verkligen inget fel på. :-) 

Ta hand om Dig, kära läsare! 

Kärlek 
♥️

Taggar: #janssons#usa#skaparkompis#nyord#glädje#härligvinter;

Kommentera inlägget här :