Frihet under ansvar

publicerat i Allmänt;
Onsdag 9 februari 2022
Ett till brons till medaljsamlingen! I big air. Grattis och tack! 
 

Restriktionerna tas bort idag…. 
Frihet under ansvar
Frihet med förnuft
Frihet med medkänsla
Frihet med respekt

(null)
Vi öppnar upp

Vad har vi lärt oss under pandemin?
Jag har lärt mig att det inte går att resonera med människor som sätter likhetstecken mellan åsikt och fakta. Mellan känsla och fakta. 
När det gäller allvarliga situationer som pandemi, liv och död så säger min intuition mig att det är bäst att lyssna på dem som är utbildade inom ämnet, istället för dem som "tycker" och "känner."Och framförallt så handlar det ju inte bara om mig. 

Jag är varken arg, ledsen eller bitter…men…
Jag är väldigt trött på att försöka ifrågasätta och argumentera och lyssna och läsa desinformation. Det kommer inte att ta slut hur mycket jag än önskar det…

Nu hoppas jag att den här öppningen blir bra och att den är det rätta att göra nu.
Maken är glad över att det nu får vara storpublik på hockeymatcherna! :-) 

(null)

Tack till alla medmänniskor som gjort vad de kan för att förhindra smittspridning. 
Tack till all fantastisk vårdpersonal. Jag vet, det är inte över än…pandemin visar tydligt vårdkrisen i vårt land…dags att "fixa" detta nu, politiker! Lyssna på personalen! 

Allt gott önskar jag Dig, kära läsare. Tack för att du ville titta in här <3

Hoppfullheter
♥️

Taggar: #frihet#ansvar#öppnarupp#lärtmigunderpandemin#hoppfullheter;

Kommentera inlägget här :