”Jag-har-ju-allt-åldern”

publicerat i Allmänt;
Lördag 12 februari 2022

OS-brons idag! Damernas skidstafett.Grattis och Tack!!! Spänningen var på topp där på slutet…:-)



(null)
I en tulpanbukett fanns det blåbärsris. Det blommar nu. <3  

(null)

Jag följer några "samlare" på Instagram. Samlare av porslin bl a. Idag dök det upp en kopp som jag kände igen. Kollade i skåpet. Jomen där stod den ju. Eller rättare sagt de tre och fyra fat som kommer från makens hem. Nu har jag ett namn på dem: "Gavott" (Uppsala Ekeby. Gefle) 
(null)
Från 50/60-talet. Denna med gul rand. Finns med grön rand och andra färger såg jag när jag googlade. Jag har aldrig varit så där jätteförtjust i kopparna men det känns kul att veta lite om dem. De har sin charm, absolut. 

Känner du igen denna? 

Maken och söner undrar vad jag önskar mig till födelsedagen. Förutom en ny el-tandborste kan jag inte komma på något. Jag är ju i "jag har ju allt-åldern".  Har fullt upp med att rensa och lämna bort till second hand. :-) Känner mig otacksam och besvärlig….men blommor och skumpa säger jag ju inte nej till. :-) Inte tårta heller…;-)

(null)
Tröttnar aldrig på dessa skönheter :-)

Maken är på hockey. Balder känner sig "övergiven" ;-) 
(null)
<3

Hoppas att Du har en bra lördag! 

Kärleksljus
♥️

Taggar: #jagharjuallt#brons#blåbärsris#blommar#kopp#gavott#samlare#gefle;

Kommentera inlägget här :