2 februari

publicerat i Allmänt;
Onsdag 2 februari 2022

Internationella tvillingdagen 
 

(null)
Snön som dalar ner så tyst och långsamt igår  kväll. Stora flingor. 

2 februari. Grattar syssling i USA och ett av mina, numera vuxna, gudbarn. <3 Och sänder en tanke till mormor i himlen. Hon hade också detta födelsedatum. 

(null)
I min mycket gamla fotoram:  min mormor Anna som liten <3


2 februari. Ser att Marika Carlsson har en ny föreställning som hon kallar: "Smalast när man dör vinner". 
Smalast. Kroppsidealet. Jag var smal som barn, smal som tonåring, smal även efter första barnet, efter andra barnet var det "kört"…Alltid fick jag höra att jag var "mager". Det var främst tanter som suckade och klagade. Men jag var absolut inte mager, jag var smal. Det ansågs inte "hälsosamt" att vara så smal. Numera när jag inte längre är smal utan bär omkring på för många kilon, säger ingen något men med dagens kroppsideal är jag självklart tjock. 
Kroppsideal. Suck. Kan vi inte bara få vara dem vi är? Så länge vi inte blir sjuka av för få eller för många kilon? Heja, härliga Marika som gör föreställning om detta! <3

(null)
När tulpanbuketterna innehåller blåbärsris känner man en aning av vår :-)

2 februari. OS-invigningen är på fredag men en del tävlingar startar idag. Ska du se? 

2 februari. Idag presenteras det nya lagförslaget Lex Lilla Hjärtat. Regeringen tar beslut i morgon. Det som hände Lilla Hjärtat får aldrig hända igen! Jag tar för givet att alla känner till det tragiska fallet. Alla borde det! 

Kallt men ändå ganska skönt ute idag. :-) Stilla. Och det har kommit en hel del snö. 

(null)
Kl 15.15 tittar solen fram :-)

Du kommer väl ihåg att Du är Värdefull? Precis som Du är! <3

Kärleksljus
♥️

Taggar: #andra#februari#födelsedag#gudbarn#mormor#syssling#lexlillahjärtat#smalast;

Kommentera inlägget här :