Frid i krigstid

publicerat i Allmänt;
Torsdag 24 februari 2022

"War 
What is it good for?
Absolutely nothing"

(Bruce Springsteen)

Det är för grymt och vansinnigt för att hitta ord för…Det som nu sker…

(null)
För Ukraina <3

Makt. Maktfullkomlighet. Hot. Vapen. Oro. Aggression. Rädsla. Invasion. Död.
Meningslösheten. Det finns inga vinnare i krig. 

Något mörkt och livsfarligt har lagt sig över Europa. Det finns inga ursäkter…

Hjälper våra böner om fred? 

(null)
Vad ser du i björkens bark? Det är märkligt hur omvärlden och sinnesstämning påverkar det man ser. I alla fall mig. Jag ser bara raketer och oroliga människor idag…

Jag önskar att jag kunde skriva något positivt idag. Jo, men solen skiner ute. En av mina kusiner fyller år idag. Hurra för honom! <3
Det är sportlov för många. 
(null)
:-)


Fred. Frid. 
Freden börjar inom oss själva, brukar man säga. Ja, frid inom oss är viktigt, tror jag. Att stilla sin oroliga själ. Att känna frid. Att sprida frid. 
Tända ljus. Be eller meditera. Tänka, filosofera. Stänga ute bruset en stund. Ta en promenad och få klarare tankar. 

Med frid i sinnet är det lättare att uppdatera sig och vara källkritisk. 
Lyssna på barnens frågor och förklara så gott man kan. Utan att skrämmas. 

(null)
En liten skönhet bland de stora blommorna. <3


Frid
❤️







Taggar: #krigstid#war#vansinnigt#fred#frid;

Kommentera inlägget här :