Respekt

publicerat i Allmänt;
Torsdag 20 januari 2022

Fick stå ute i den kyliga vinden och vänta några minuter. Ingen trängde sig före. Alla höll avstånd. Personalen var supertrevliga. Allt flöt lugnt på. Vi kavlade upp. Fick vår spruta. Min kändes inte alls. Satt ner i 15 minuter innan det var dags att lämna den stora arenan där det nu inte spelas så mycket hockey pga att spelare har covid. Respekten för varandra imponerade på mig. 
Tredje sprutan. Även om jag blir smittad och sjuk så blir jag troligen inte svårt sjuk eller dör i covid. Jag är tacksam över möjligheten i vårt land att få vaccin. <3

(null)
Kärt besök idag. Noah. 1 månad gammal i morgon. Det var trevligt att han hade sin mamma och pappa med sig också. :-)

Några nya restriktioner att sätta sig in i nu. Gällande karantäntid bl a. 

Natten var blåsig. Det dundrade rejält. Vaknade flera gånger: "vad var det där?" 

(null)
Jag vet att jag är "tjatig" men de är ju så vackra och sprider sån glädje. :-)

Jag tänker upprepa ett citat ur Natthikos bok "Jag kan ha fel". Jag hade fel…;-) Eller gjorde fel dvs citerade fel. Här kommer rätt citat:

"Kunskapen är stolt över allt den vet. Visdomen är ödmjuk inför allt den inte vet"
<3
(Har rättat i inlägget också)

(null)
Eller hur :-)

Respekt
♥️

Taggar: #respekt#tredjesprutan#mindresjuk#barnbarn#kärtbesök#tulpan;

Kommentera inlägget här :