Annorlunda

publicerat i Allmänt;
Fredag 22 juli 2022
Magdalena har namnsdag :-) Namnet var från början ett grekiskt tillnamn som lades till förnamnet, med betydelse (kvinna) "från Magdala". (Wikipedia) 

22 juli är en minnesdag. Det fruktansvärda terrordådet på Utöya och i Oslo. ett högerextremistiskt terrordåd som dödade och sårade många, de flesta barn och unga,  socialdemokrater.  Vi får aldrig glömma! 22 juli 2011. Vi hedrar offren. <3

(null)

Vaknar efter en sömnlös natt. Blixtar i ett i över en timme. Lyste upp hela rummet. Men maken sov :-) Åskan dundrade rejält under stora delar av natten och regnet öste ner. Temperaturen sjönk från +33 igår kväll till +16 nu på morgonen. Min kropp svarar på detta med kraftig värk. :-( 
Och nu är det +10… Tjo hej, berg och dalbana!
 
Annorlunda sommar? Jo, temperaturmässigt. Dessa kraftiga  upp och nergångar från ena dagen till en annan. Men kommentarerna på nätet från "egensnickrade experter" är av typen: "det var minsann väldigt varmt 1947 också", "klimathysterin är vänsterns fel", "det är bevisat att värmen inte beror på klimatförändringar" osv…. Suck….Ja, jag suckar tungt…
Växtligheten? Jo, vårt gamla äppelträd brukar ha några äpplen varje år, ibland t o m många. I år: ett :-) Ett av de unga träden bär frukt, inte det andra. 
(null)
Det enda :-)
(null)
En annorlunda kämpe. En av de stora solrosorna bröts av i vinden tidigare i somras. Eftersom det fanns en liten knopp, satte jag den avbrutna delen i ett glas med vatten. Och den växte och skapade ett rejält rotsystem. Nu står den ute i kruka med jord och inte blir den "normal" men fint annorlunda. :-)

Chattade igår kväll, natt, med min syssling i USA. Så kul att ha den kontakten. Tack internet, tack sociala nätverk, tack min make som släktforskar <3 

(null)
Älskade Krasse <3

Ikväll gäller det! Kvartsfinal Sverige - Belgien…jag vågar knappt titta tror jag eller jag kommer titta "fläckvis" ;-) Men åh vad jag hoppas på en seger!!!! <3
Tillönskar Dig en fin helg! :-)

Störst av allt är Kärleken
♥️






Taggar: #minnesdag#hedraoffren#terror#utöya#annorlunda#åskoväder#chatta#krasse#magdalenafotbollsem;

Kommentera inlägget här :