Izabelle

publicerat i Allmänt;
Tisdag 5 juli 2022

Du har blivit så lång. Så stor. Springer med långa ben och det långa håret  flyger och slänger på din rygg. Du dansar med TikTok och blir generad när jag tittar på dig. Jag minns hur vi dansade du och jag när du var liten. Du härmade mina steg, nu är stegen och rörelserna dina och TikToks. Du ska fylla 9 år, börja i trean. Det känns som om tiden flyger iväg. Men det är som det ska vara. Ännu vill du komma och hälsa på oss. Det känns bra för en farmor och en farfar. 

(null)
I flygande fart med hunden Luna <3
(null)
Vad tänker du på? <3

Vi äter pannkakor med glass och smultron som Izabelle plockat. Gott. Pratar om livet. "Är det något du inte är nöjd med?" Frågar jag. "Nej". Sen ändrar hon sig. "Jo, att Pavvo är död!" (Pavvo vår gammelhund som somnade in för ett år sen) "Ja," säger jag. "Vi saknar honom."

(null)
Nere vid sjön igår. Andungarna börjar bli stora. :-)

Izabelle och Noah och mina bonusbarnbarn är främsta orsaken till att jag vill göra vettiga och genomtänkta val inför framtiden. Ta klimatkrisen på allvar. Kämpa för att behålla demokratin, freden och mänskliga rättigheter. Bland annat. 

Det finns en sån vacker sång om Izabelle. En fars kärlek till sin dotter. (Björn Afzelius)

Solen lyser i ditt hår
Marken blomstrar där du går
Om du ber mig skall jag tysta vindarna

Varje rörelse är sann
Världen vilar i din hand
Om du ber mig skall jag vända floderna

Isabelle

Jag har gett dig detta liv
Jag har sett dig bliva till
Och om du ber mig skall jag stilla vågorna

Jag blir gårdagen för dig
Men du är framtiden för mig
Om du ber mig skall jag släcka stjärnorna

Isabelle

Jag kunde svalka öknarna
Jag kunde smälta isarna
För en oersättlig stund i din närhet

Jag kunde skingra skyarna
Jag kunde lyfta slöjorna
För ett svindlande bevis på din kärlek

Isabelle
 <3

"Jag blir gårdagen för dig, men du är framtiden för mig"  Så vackert uttryckt. <3

Det jag önskar för alla framtidens barn är att de alltid får vara sig själva. Att de är älskade precis så som de är. Vi ska inte omforma barn, stöpa dem i samma form. Vi ska stötta dem på deras livsväg och i deras val. Vi ska berätta om vår tro, våra åsikter, våra val. Dela våra kunskaper och våra berättelser. Men inte pressa dem att tro lika eller dela våra åsikter, Lyssna på dem. De är så kloka. :-) Naturligtvis ska vi skydda dem från faror!  Kärlek, omsorg, respekt. <3
Så tycker jag :-)

(null)
Hundarna. <3 Balder är väldigt "uppvaktande". Lite för…tycker Luna. ;-)

Må gott! <3

Kärlek 
♥️

Taggar: #izabelle#barnbarn#saknad#kärlek#framtidensbarn#lyssna#respekt;

Kommentera inlägget här :