Växlande

publicerat i Allmänt;
Torsdag 14 juli 2022
Frankrikes nationaldag
Grattis på födelsedagen önskar jag  min farbror.  Och Grattis Victoria. :-)

(null)
Regnbåge igen. Igår. <3 Vi missade supermånen….den låg för lågt…
(null)
….men så här såg den ut i måndags kväll :-)
Jag lägger sällan ut bilder på mat här men för ovanlighetens skull:
(null)
Fest igår kväll. :-) Gott!  Kräftpremiär <3
(null)
"Undra varför inte jag får vara med när de kastar pinnar?"

Inflation, pandemi, strejk, oväder, bränder, torka, vattenbrist…mitt i sommaren grinar rubrikerna ilsket mot en. Det gäller att förhålla sig till verkligheten. Och njuta av det man kan. "Man får ta det onda med det goda" som man sa förr. Så länge som man kan välja. Hålla hoppet levande. Ställa upp för varandra. 

Kallt i natt men alla verkar ha sovit gott ändå. Idag växlande väder. Sol, mulet, regn…
(null)
Arbete på hög höjd. Fick bra hjälp så nu är vindskivorna uppe! :-) Jag höll mig långt från stegarna, det räcker med en skada i år ;-) 
(null)
En favorit: Krasse <3 Vacker och ätbar. 

Dagens kloka: 
(null)
:-)
Lev väl! 

Öppet sinne
♥️

Taggar: #växlande#krasse#rubriker#hoppet#verkligheten#förhållasig#öppetsinne#regnbåge.#vindskivor;

Kommentera inlägget här :