Solen lyser igen

publicerat i Allmänt;
Söndag 17 juli 2022

(null)
<3
Solens återkomst :-) Jo, jag vet att den är här hela tiden, bakom molnen. Men idag tittar den fram ibland och det blir ljuvligt varmt. :-)

(null)
Rallarros (mjölke, mjölkört) och älggräs. På andra sidan diket. Lite älggräs är inplockat idag :-)
Idag har vi skördat potatis. :-)
Tomaterna behöver mer sol för att mogna, "rodna". 
Men Vinbären börjar äntligen mogna. 
(null)
:-)
Vi sitter på förstukvisten, jag och Balder. Inifrån stugan hörs ljudet av fotbollsmatch på TV. Maken ser på Bajenmatchen och Bajenpubliken sjunger och skriker som vanligt :-)
(null)
Här ute hörs vindspelet "plinga" :-)

En riktigt viktig match spelar Sverige i EM i kväll. Hoppas på skärpning…hitintills har de inte sett ut som det "guld-lag" många hoppats på. Farligt varmt är det i England också… :-(

Middag? Jo men visst. Det blir kräftor idag igen. Det är ju så gott :-)
(null)
Egenodlad dill. Äntligen blev det bra i år! :-)

"Göteborg har gjort mål", ropar maken, som har koll även på mitt lags match…Jodå, Bajen leder också :-)
Men, nej, 1-1 i Göteborg….:-(. Suck…
Har jag några kloka ord eller lite skoj att dela med mig av idag? Nä…tyvärr…det får vänta till i morgon :-)

Tillönskar Dig en fin, glad ,ny vecka. <3

Solsken
♥️

Taggar: #solenlyserigen#skördatpotatis#vinbär#rallarros#fotboll;

Kommentera inlägget här :