Skatteverket?

publicerat i Allmänt;
Tisdag 12 juli 2022

(null)
Månen igår kväll. I morgon är hon full. Då är det Supermåne. 
 Värmebölja eller arktisk kyla? Båda. Efter varandra….? Jo, så står det i tidningarna…märklig sommar…

(null)
En timme senare…

Att skaffa nytt ID-kort…jag hade ju blivit varnad att det var 3 månaders väntetid, så jag var sent ute att boka…den första tiden blev avbokad, pga en incident. Ny tid idag. Maken skjutsar. Jag går in på "det vanliga stället"….tomt…minns jag så fel? (5 år sen sist) Går förbi stängda dörrar, inga skyltar, inte en människa i sikte…ringer maken: "det är inte här!" Kollar mitt sms…Drottninggatan! De har flyttat. Maken plockar upp mig. "Jag kommer för sent!" gnäller jag. Väl medveten om att kommer jag för sent mister jag min tid. Enligt info. Drottninggatan är gågata. Maken släpper av mig flera kvarter bort. Jag halvspringer. 5 min kvar.. På Drottninggatan hittar jag ganska snabbt åt vilket håll jag ska gå. Nr 33…det är varmt och jag stressar förbi 33:an, vänder om…är det här? Jo! Dåligt skyltat men Skatteverket. Rusar in. Var är apparaten där jag ska slå in min väl inövade kod på? "Kan jag hjälpa dig på något sätt?" Undrar en vänlig stämma. "Jag är försenad några minuter, jag var på gamla stället, jag ska ha nytt ID-kort", hasplar jag ur mig. "Jaha, nytt ID-kort, då går du till henne där", säger mannen och pekar. Framme hos kvinnan slappnar jag av. Hon är så trevlig och allt går så fort. "Hur lång tid tar det att få det nya?"  "Ja, vi har legat efter så det har varit tre veckor men nu är det nog två veckor." …Ridå… :-D

(null)<3

Knivmordet i Visby utreds som terrorbrott….
"Rasism orsakar psykisk ohälsa,
välkomnande främjar hälsa"
Ing-Marie Wieselgren 
<3

En glad och en besviken här igår kväll. Maken var glad, han är Bajare, jag besviken, jag håller på Blåvitt…;-) Jaja, man kan ju inte vinna jämt…:-)

(null)
Att bli glad över :-)

Var rädd om Dig i värmen <3

Månljus
♥️









Taggar: #skatteverket#supermåne#terrorist#glad#besviken#idkort;

Kommentera inlägget här :