Det gamla trädet

publicerat i Allmänt;
Tisdag 31 maj 2022

Jag lyssnar på regnet därute. Regnet som berikar jorden. Regnet som idag, just här, kommer i "lagom" form och hastighet. Skurar. 

(null)
Jag är medveten om att jag lägger upp bilder på "ihåliga trädet" nästan varje sommar. Men det fascinerar mig, detta gamla träd. Det står alldeles vid vägkanten. Och har nog varit med om en hel del. 
(null)
Tittut…eller tuttin:-)
(null)
Grenarna ser ut som armar med gripklor :-) 

Vi går på promenad, maken, jag och hunden.
Vi pratar. "Vi måste komma ihåg att fixa det" säger jag. "Javisst", säger maken, "skriv upp det". "Jag kan inte skriva det nu, har inte mobilen med mig, påminn mig när vi kommer in igen", svarar jag. "Javisst!", bedyrar maken. 
Det går ett par timmar. Plötsligt säger maken: "Vad var det du skulle skriva upp?" …."Jag minns inte"…svarar jag. Vi funderar en liten stund, men nej…suck….inte lätt att bli gammal…;-) Men vi är i alla fall gamla tillsammans…

(null)
Inte gammalt utan tvärtom, alldeles nytt, nyfött och återfött: Äppelblom <3

Jag vilar från massmedias brus idag. Kikar bara ibland. Samlar kraft för att orka ta in det nödvändiga. 

Ta hand om Dig! <3

Kärlek
♥️

Taggar: #gamla#trädet#harglömtvadjagskullrkommaihåg#äppelblom;

Kommentera inlägget här :