En viktig dag

publicerat i Allmänt;
Torsdag 12 maj 2022

Tema:
Internationella fibromyalgidagen
ME/CFS-dagen
Internationella sjuksköterskedagen
Dagbokens dag
Massagens dag
Med mera… 

Det ska klarna upp i eftermiddag. :-)
(null)
Jag ser en katt som kikar fram…vad ser du? :-)
    
  (null)         
Eftersom jag själv har fibromyalgi så är jag glad att denna sjukdom uppmärksammas. Det finns lindring men ingen bot. Det forskas en del  och nya rön kommer ständigt upp, men inga som det finns bevis för. Man bemöts med mycket skepsis  inom vården. Tyvärr. Och nej, ingen väljer att ha fibromyalgi. 

Ingen väljer heller ME/CFS….där behövs det också mycket forskning. Och upplysning. Gäller naturligtvis alla kroniska sjukdomar. 

(null)                           
Solrosor i solsken. Ur en pysselbok. Till Ukrainas ära <3

(null)
Lite av vad vi "pysslar" med idag :-)


Den finaste dikten om att ha en kronisk sjukdom (det finns många sådana sjukdomar) är skriven av Cecilia Ekhem. Hon har själv ME. 
(null)
<3
Tack till alla som försöker förstå…det är inte lätt… <3

Jag vill hylla alla fantastiska sjuksköterskor i vårt land. Ni är kämpar och hjältar. Värdefulla, även om det inte märks i plånboken…<3

(null)
En öppning…

Vädret är minst sagt lite "lynnigt" idag. Sol och värme och ljum vind, då hänger vi ut textilier för vädring. Då börjar det regna. Snabbt in med allt igen. Men då slutar det regna….:-)  Lite av aprilväder alltså :-) 
Men okey: i mars var det april, i april var det mars, så nu är det kanske logiskt med april i maj??? Nä…inte alls! :-)

Allt gott önskar jag Dig, kära läsare! <3
Ikväll håller jag tummarna för Cornelia! Go girl go! 

Förståelse
♥️

Taggar: #viktigdag#fibromyalgi#me#sjuksköterskor#fällaträd#förståelse;

Kommentera inlägget här :