Blått och gult

publicerat i Allmänt;
Fredag 13 maj 2022

Linn och Linnea har namnsdag. Grattis! 
Tema: barnens dag
 
Okey, fredagen den 13::de. Jag är inte skrockfull. :-)
Men jag minns en fredag den trettonde i min tonår då allt precis allt gick på tok…
Jag och min familj skulle resa hem från Gotland. Krångel med färjan gjorde att vi kom sent iväg. Vi skulle mellanlanda hos min morbror i Enköping. Han och hans familj var bortresta men nyckeln skulle finnas i brevlådan…men nej… grannen som skulle lagt den där var inte hemma, han var ute med båten. Vi var jättetrötta och gick och la oss på morbrors altan…sent på kvällen lyckades vi äntligen komma inomhus… det hände mycket annat tok den dagen också, vet jag, men glömt detaljerna. :-)
 

(null)
Hur ska det bli för Sverige i den nya tiden? Experter säger si och experter säger så om Nato…och det är skrämmande fakta åt båda hållen…
Svenska flaggan: Korset symboliserar kristendomen medan färgernas exakta ursprung är mer oklart. (Wikipedia)

"Svenska flaggan, gul och blå, med det gula korset på". Vers från barndomen. :-)

(null)
Solros. Till Ukrainas ära. <3

(null)
Ukrainas flagga. Den blå färgen är himmelen över Ukraina och den gula är de milsvida sädesfälten. (Herman Lindqvist)
——————-
Cornelia Jacobs! Vilket proffs! Och helt klart i en klass för sig! Jag ryser av välbehag. Den låten, den rösten! Det är något nytt, något bättre, något spännande.I tiden.  Och jag älskar det! Vinst eller inte (troligen inte) , jag är stolt över Cornelia. <3
—————————-
Promenaden gick till sjön idag. 
(null)
Det känns som försommar nu <3

Helgen stundar. Önskar Dig en skön helg i solens sken. :-)

Försommarkänsla
♥️










Taggar: #svenskaflaggan#ukrainskaflaggan#skrockfull#fredagdentrettonde#sjön#försommar#nato#cornelia;

Kommentera inlägget här :