Det svåraste

publicerat i Allmänt;
Onsdagen 25 maj 

Jag  önskar alla  andra
det  bästa som  jag vet .
Jag  kan ju  inte be  för dem
i  all min  gudlöshet.
Men  skulle jag  försöka,
  tror jag  att det  kom:
» Låt inte  någon finnas  till,
som  ingen tycker  om! »


Om  människor är  ringa
och  fattiga   än sen ,
om  bara de  blir älskade ,
åtminstone  av en .
För  rikedom och  ära,
det  låter kanske  bra.
Men  kärlek är  i alla  fall
det  enda vi  vill ha
- Anna Greta Wide- 

Det svåraste som finns att skriva om är barns död….

Han var mobbad, svårt mobbad. Han hade en svår barndom och uppväxt. Berättar hans vän. Han kraschade sin bil och gick in på skolan och sköt ihjäl elever (barn) och lärare. 
USA:s president Biden håller ett känslomässigt tal. Han tar upp det helt vansinniga i att man kan köpa vapen hur lätt som helst och skjuta ihjäl människor. 

"Låt inte någon finnas till, som ingen tycker om"..

Det finns inga ursäkter men det finns förklaringar. 

"Men kärlek är i alla fall det enda vi vill ha"
<3

 
(null)
Ännu en vacker solrosbild från Fb. Till Ukrainas ära. <3

Det har regnat under natten. Välsignat regn. Det är så torrt i markerna. Visst vill man helst ha sol men regnet behövs. Det är livsviktigt. 
Vi tar en promenad. Det är varmt ute och det lätta regnet är också varmt. Ibland är det skönt att gå i regn. :-)

(null)
Årets hortensior i, gult och blått. Så fina! :-)

Publicerar tidigt idag. Det är liksom för mycket som händer. Känner mig "hjärntrött". Ska ta tag i mer städ och rensning. Det skingrar tankarna. Ett här och ett nu. I min lilla vrå av världen. 

Det sägs att "störst av allt är kärleken". Vi måste dela den, ge av den, så att den växer. 

(null)
Kärleksenergin <3

I morgon är det helgdag. Kristi Himmelfärdsdag. Kanske är du ledig? 
I vanlig ordning blir det ingen gökotta för min del ;-)

Kärleksenergi
♥️


Taggar: #svåraste#barnsdöd#skolskjutning#kärlekslöheten#spridkärlek#hortensia#solros;

Kommentera inlägget här :