Det kom regn

publicerat i Allmänt;
Lördag 7 maj 2022

Regn! Regn som vattnar den torra jorden. Härligt.  :-)0

Jag lyssnar på regnet. Det är morgon och jag kan somna om en stund. Det gör jag och väcks av ett ljudande sms. "Vad nu då?" Det är från tandläkaren. En påminnelse om måndag…jo, tack, jag kommer ihåg, men har försökt att förtränga ångesten inför besöket…. :-( 
 

(null)
En solros från vår trädgård 2018 :-) Till Ukrainas ära. <3

Vi började städa ur växthuset igår. Mycket att rensa, slänga, dammsuga, torka…jag staplade planteringskrukor och konstaterade att vi har väldigt många…för flera år framöver. Maken retades förstås: "Tycker du att jag ska köpa fler krukor, såna där små svarta? "Neeeej!!!":-)

(null)
Vårlig skönhet <3

Skrämmande och sorglig rubrik idag: "Talibanerna inför tvång på burka"….På offentliga platser. 
Burkatvånget avskaffades i Afghanistan, 2001 men återinförs nu…stackars kvinnorna… :-(  Inga flickor får gå i skolan efter femte klass… Nu går tiden bakåt igen…:-(

Jag är tacksam att bo i ett land där en kvinna kan bli statsminister. En förebild för alla tjejer som växer upp här. 
Sen är vägen ännu lång till jämställdhet men i jämförelse med vissa andra länder har vi kommit långt. 

(null)
Vid sjön är det högvatten. Nästan ingen strandremsa alls. Det kluckar så där mysigt när vågorna rullar in mot stranden. :-)
 
Jag hoppas att Du har en bra och fin lördag. 
Allt gott önskar jag Dig! 

Tro, hopp och kärlek
♥️

Taggar: #tro#hopp#kärlek#regn#sorgliganyheter#vårligskönhet#högvatten#kvinnligförebild;

Kommentera inlägget här :