Ett liv som var

publicerat i Allmänt;
Måndag 9 maj 2022

Tema:
Europadagen
Världsdagen för flyttfåglar
 

Från mitt fönster igår: 
(null)
Så vackra träd här….
(null)
På promenad i området?  :-)
(null)
Kvällsbild <3

Nej, jag såg inte partiledardebatten. Bara ett litet inslag när AL och JÅ tjabblar. Vilken teaterprestation från JÅ…herregud! Finns det inget allvar och äkthet? Nä…bara offerkofta…

(null)
Solros till Ukrainas ära. <3

Bilden igår, på mina samlade porslinskärvor, satte igång orden i mig:

Skärvor är det som finns kvar

Av ett liv som var

Samlar i en korg

Skärvor av lycka och av sorg

Minnen av gråt, av sång och skratt

Skärvor av liv både dag och natt

Minnen att kanske bevara

Frågor som inte går att besvara

Människoliv i spillror, i nöd

Minnen av flykt och av död

Varför, varför, varför???

————-

Det tar ett tag innan bedövningen släpper. Besöket hos tandläkaren gick bra. Var där tidigt och innan städaren gick hem. Lugnt och fridfullt och en tandläkare som glatt kvittrar "gomorron gomorron"….

(null)
"Flytande föda"…ska snart övergå till "lättuggat" :-)
——————

Putin har talat till folket. "Det blir ett långt krig" sa han. :-(
———————
Tacksam för alla flyttfåglar som gästar vår lilla vrå av världen! Det kvittrar och det drillar här nu. :-)
(null)
"Själv tillhör jag stannfåglarna men jag får stanna inne på vintern. Har i vår fått en polare här till höger på bilden. Ser du honom? Han påstår att han är av "rhododendonarten"….den har jag aldrig hört talas om tidigare…." ;-)

Gå varsamt på din livsväg! 

Vårglädje
♥️

Taggar: #livsomvar#skärvor#spillror#varför#flyttfåglar#tandläkarbesök#flytandeföda#tjabbel#långtkrig#solros;

Kommentera inlägget här :