Att få vara den man är

publicerat i Allmänt;
Tisdag 17 maj 2022

Tema: Internationella dagen mot homo-transfobi
Norges nationaldag.  Grattis Norge! 


(null)
En lite lurvigare variant av Solros till Ukrainas ära. <3
(null)
Nu är de här, de solgula Maskrosorna. Citronfjärilarna har varit här ett bra tag redan :-)
(null)
Fler gula blommor: Kabbelekan. :-) Där i vattendraget trivs den. Läste att den är giftig. 

Homo-och transfobi….att det ens förekommer i ett modernt och upplyst samhälle! Även om det är bättre i Sverige än i många andra länder i världen så är det fortfarande alldeles för mycket tabu, fördomar och fördömanden. Sorgligt och oacceptabelt! Kampen för den mänskliga rättigheten att få vara sig själv fortsätter…
(null)

Nato
(null)Man måste ibland få skoja lite om även de allvarliga och svåra besluten…:-)

Pacifisten inom mig mår dåligt av beslutet. Men jag tror på demokratin. Det är de folkvalda som beslutat detta. Att kalla detta för att "köra över folket" tycker jag är märkligt. Vi har valt de styrande, det är demokrati. Och skulle inte en folkomröstning fått samma resultat? Det tror jag. Eftersom vi har en tendens att följa de politiker vi sympatiserar med….en ny tid tid, en farligare tid…när en maktgalen man styr hjälper det inte längre att ropa "Peace and understanding"…för inte sjutton bryr sig han om det! Det är en ny verklighet, inte en verklighet vi vill ha, men….

(null)
Den flög framför oss längs vägen där vi gick. Så landade den i det torra gruset. Jag ville plåta den men den hade fällt ihop sina vingar. Jag suckade och sa: "Snälla, kan du inte fälla ut dina vackra vingar för mig?" Och precis då gjorde den det! Tack vackra Påfågelsöga! <3

Det ska visst bli högsommarvärme i morgon? Idag är det varmt i solen men vinden är riktigt kall. 

Var rädd om Dig! 
Du är Värdefull precis så som Du är! 

Allas lika värde
♥️

Taggar: #demokrati#attfåvaradenmanär#nato#fred#pacifist#gulablommor#påfågelsöga;

Kommentera inlägget här :