Något dök upp

publicerat i Allmänt;

Tisdag 10 maj 2022

Solen gick upp  kl 04.21 och hon går ner  kl 21.18

Dagen efter tandbehandling:
(null)
Nä, just så är det inte. :-) Trött är jag men nä nu får jag allt skärpa till mig….:-)
(Ur En midsommarnattsdröm av Shakespeare )

Vi upptäckte igår att vi får vänta med en del projekt, då det dök upp något ovälkommet…vi har haft någon objuden gäst i gamla stugan..en eller flera…som lekt "rövare" där….på med arbetshandskar och röja!     

(null)         
Ute har björkens blad växt från "musöron" till något större. :-)

(null)         
Dagens solrosbild. I en "pysselbok" hittade jag denna. Tiden som gått. Tiden som går. Kriget. Tiden som kommer…Freden? Till Ukrainas ära. <3

Efter att vi röjt åkte maken ännu en sväng till återvinningen. Bilen var fullpackad. Balder och jag vilar, ja t o m somnar. Ute blåser en varm kraftig vind. Det knakar och knäpper i huset. Och det ska enligt prognosen snart börja regna. 

Det verkar bli ett ja till Nato. Om man ska tro media. Jag har läst på om fördelar, nackdelar, risker hit och dit. Min känsla säger nej, nej, nej. Men samtidigt har jag valt att lita på de styrande som vet mer….På söndag får vi besked. 
I morgon kommer premiärminister Boris Johnson på besök i Harpsund. Undrar om han lyckas fixa till frisyren? ;-)

(null)
:-)

Gå varsamt på vår jord
Dela kärleksfulla ord
<3

Fredslängtan
♥️

Taggar: #någotdökupo#hermia#trött#röjtiköket#musöron#natobeslut;

Kommentera inlägget här :