Violer till mor

publicerat i Allmänt;
Söndag 29 maj 2022 
Mors Dag. <3

Jag har ju äran att, i detta liv, få bli mor till två underbara söner. Det är lycka. <3 
Hur firas jag då? Jo, mina söner känner mig väl, de vet vad jag uppskattar. När ingen av dem kunde komma hit, uppvaktas jag med ett gåvobevis via UNICEF. Det värmer gott och det känns rätt. <3
Morsdagstårta får vänta till senare:-)
Min egen mor har fått en morsdagsbukett <3

(null)
Violer till mor :-)

(null)     
Titta! Vilket konstverk! Eller hur! 
(null)
Ett konstverk till, denna är på väg att slå ut….Rhododendron börjar blomma!  <3 (null)
Detta är inte en Rhododendronknopp. Det är en solrosknopp från 2021. Får bli, den kanske sista, solrosbilden till Ukrainas ära, för denna blogg. <3

Jag tänker idag speciellt på alla mammor i världen som måste fly från krig. Må de ha alldeles speciella skyddsänglar omkring sig. <3 
(null)
Vid vägkanten växer de, i små klungor, de näpna Styvmorsviolerna. Ångermanlands landskapsblomma. En av mina favoriter bland de "vilda". 

"Jag är glad att jag aldrig fick några barn, jag skulle inte blivit någon bra mamma", sa en vän till mig en gång. Hon har min fulla respekt för sin ärlighet. Likaså känner jag sorg med alla som vill ha barn men inte får det. 
Sorg känner jag också med alla som mist sina barn, änglabarnen. Tankarna vandrar i nutid till skolskjutningen i Texas…
Livet är inte rättvist…och det är så mycket som är svårt att förstå…

(null)
Snart slår den ut :-)

Jag minns hur jag satt med min förstfödde i famnen när vi kommit hem från BB. Och plötsligt kom insikten: nu är jag "fast" för livet…vilket ansvar…det skrämde mig lite först…men så greps jag av en stark kärlek och euforisk lyckokänsla…och tacksamhet. Mamma är man livet ut. Man älskar, fostrar, gör misstag, oroar sig, lider av sömnbrist, kämpar, har kul och rätt som det är har barnet blivit stor och man släpper taget…av kärlek…men inte kontakten… <3

Grattis alla mammor av alla de slag! :-)
Och så önskar jag er alla en fin vecka. Snart är vi inne i juni månad! 

Kärlek
♥️

Taggar: #violer#morsdag#gåvobevis#blommor#knoppar#styvmorsvioler#attfåbarn#attvaramamma#rhododendron;

Kommentera inlägget här :