Njutning och oro

publicerat i Allmänt;
Lördag 12 november 2022

(null)
Det gäller att hitta en plats med utsikt. Då har man total kontroll :-)

Sommarvarmt. Overkligt. Skönt men oroväckande. Jodå, man kan visst njuta och oroa sig samtidigt! 
Klimathotet är på riktigt, det är allvar, men när finansministern uttalar sig om möjligheten att nå klimatmålen med ett "når vi inte dem så gör vi inte det"…förstår man att vi är verkligt illa ute…Ignorans och nonchalans! Jag mår illa…
(null)
Sitter på en bänk, i solen, vid ån och njuter. 
(null)
Balder tycker att det är urtråkigt att stanna upp. "Vad är det med er? Jag vill gå vidare, har redan nosat färdigt här!"
(null)
Båtar på ån. 12 november…

En fin människa och fantastisk artist och skådespelare har gått ur tiden.  Briljant och med en väldigt bra röst. Sven-Bertil Taube. Vila i frid. <3
(null)
Så här är det jag främst minns Sven-Bertil Från den tiden både han och jag var unga. ;-)

(null)
"Min" stad. :-)

I morgon är det Fars Dag. Ett kom-i-håg till alla det berör. ;-)

Önskar Dig en fin kväll och sen en riktigt god natt. 

Kärlek
♥️
Mer om kärlek i morgon :-)





Taggar: #värme#njuta#oro#måilla#svenbertiltaube#utsikt;

Kommentera inlägget här :