Väntrum

publicerat i Allmänt;
Måndag 7 november 2022

Jag har suttit i ett väntrum idag. Det är ganska kul att iaktta hur olika vi människor beter oss när vi  kommer in  i ett sånt rum. 
Någon är "hejaren", en trevlig typ som säger hej, hej trots att alla är okända. 
"Smygaren" tittar inte på någon, sätter sig snabbt och tyst ner och stirrar ner i mobilen eller tidningen. 
"Suckaren" slänger sig ner på en stol med djupa suckar och stirrar utan att se. (Kanske har ont?)
"Prataren" kan inte hålla tyst. Börjar med att kommentera något och snart är samtal igång med någon som är villig att delta. 
Och jag själv? Hm…ibland hejar jag om jag möter någons blick eller leende. Men mest är jag nog "smygaren" :-)
Vem är du? Kanske ingen av dessa? :-) Det finns ju fler varianter. :-)

(null)

Jag tänker inte lägga mig i NATO-debatten (jag kan för lite) men jag oroar mig över den nya regeringens eftergifter för Turkiets krav. Det kommer ju hela tiden nya krav… :-( 

Dagen är grå och mörk. Har varit tvungen att ha belysning på hela dagen. Det rimmar ju dåligt med att försöka elspara men jag försöker se till att ha lampor släckta i de rum jag inte är. 

Till sist:
(null)


Kärlek
♥️

Taggar: #väntrum#iaktta#människor#olika#nato#oro;

Kommentera inlägget här :