Sann kärlek, äkta glädje

publicerat i Allmänt;
Torsdag 8 september 2022

(null)
De sista blommande solrosorna plockas in…
(null)
Sätts i vas. Till glädje och till Ukrainas ära. <3

Utomhus blommar nu rosor, kärleksört, aster och några ringblommor. Och denna skönhet: 
(null)
Klematis :-)
(null)
De sista utslagna ringblommorna och en krasseknopp fick följa med in. Och se, krasseblomman slog ut så fint! :-)

(null)
Ännu trivs den vackra pelargonen i sol och värme på balkongen. :-)

Mycket med blommor idag. De är sån glädje i en politiskt mörk tid. :-)

(null)

Jag har lärt mig att bakom "ljus och kärlek" och "jag följer mitt hjärta", råder IBLAND rasism och högerextremism. Det gör mig misstänksam. Får svårt att lita på människor. MEN, jag har en stark intuition för sant och falskt. De sanna hyllar jag, de falska avhåller jag mig ifrån. För jag kan aldrig förstå. Tack och lov för alla sanna, kärleksfulla människor! <3 Jag har många såna vänner <3

"Ljus och kärlek, jag följer mitt hjärta" hör absolut inte ihop med rasism, hat, hot,lögner, maktfullkomlighet….det är ett missbruk av ord…
Låter jag bitter? Det är jag inte. Men jag är besviken. Grottar dock inte ner mig i eländet. ;-)

Det finns så mycket glädje! Jag har till exempel tackat ja till en inbjudan till födelsedagsfika för att fira en 10-åring. Det är stort! Det är glädje! :-)

Det sanna och äkta
♥️


Taggar: #sann#kärlek#äkta#glädje#kvinnofientligt#solrosor#klematis#pelargon#födelsedagsfirande;

Kommentera inlägget här :