Lördag

publicerat i Allmänt;
Lördag 24 september 2022

(null)
Stilla vatten och en märklig värme
(null)
Grå himmel. Ska det bli regn?

Efter promenad bänkar sig jag och Balder i soffan för att se första hemmamatchen. Maken och yngsta sonen med familj är på plats live i Arenan. Det är hockeyfest. T o m jag känner glädje inför premiären. Det var längesen jag kände så…

(null)
Festglädjen smittar av sig ända in till mig :-) Mikko Manner, coachen som talar om "stora hjärtan" och tålamod. :-)

Om du inte gillar sport har du kanske svårt att förstå min entusiasm. Jag har förståelse för det. :-)
Kanske är jag glad efter dagens match, kanske besviken…så är det…det är bara "att bryta ihop och komma igen" ;-)

(null)
Höst…
(null)
Njutbart:-)

Efter halva matchen står det 1-1. 

Plockar några kloka ord ur "Mindfullness steg för steg" Johan Bergstad
"Vi har bara ögonblick
att leva"
Jon Kabat-Zinn

"Bortom tanken
innanför känslan 
ett rum
där jag är här
här är nu
nu är allt
allt är jag
och intet"
Frida Grundel

"I nybörjarens sinne finns många möjligheter, i expertens bara några få"
Suzuki Roshi

Kände för lite "djup" idag. Lite eftertanke. Lite meditativt. <3

Nu står det 1-2 :-(

Och Balder har tröttnat…:-)

(null)
Tråkiga matte…

Hoppas du har en fin lördag! 

Tålamod och Tillit
♥️

Taggar: #lördag#hockey#fest#höst#djup#ord;

Kommentera inlägget här :