Det är inte så krångligt :-)

publicerat i Allmänt;
Lördag 10 september 2022

(null)
Nu har jag inga blommande solrosor kvar. Men åh vilken glädje de framkallat hos mig under sommaren. <3 Inte bara glädje dock, de har påmint mig om Ukraina. Om det ukrainska folkets lidande och kamp…I mina ögon har de växt till Ukrainas ära. <3

Vi ska på födelsedagsfika idag. En av mina fina bonusbarnbarn fyller 10 år. :-)

Idag är det fullmåne. Dagen före ödesvalet. Kanske det viktigaste valet någonsin. Ska vi få en regering som tar ansvar för klimatkrisen, jämlikheten, tryggheten, friheten, demokratin? Eller högerextremism? 
(null)
Tofta strand. Hav. Vind. Sand. Sol.  Jag drömmer mig tillbaka…för en stund. För att känna känslan. Känslan av helhet. Frihet.  Innan oron för framtiden tar tag i mig igen. 

"Endast ljuset kan besegra mörkret"

(null)
Stäng inte dörren för ljuset.

"Hat kan aldrig fördriva hat,
det kan bara kärleken"
-M Luther King-

Är på resa söderut. Molnen blir allt fler, mörkare och tyngre. Men inget regn :-)

Låt oss rösta med sunt förnuft och varm medmänsklighet. Låt ljuset råda över mörkret! 
(null)
:-)

Ta hand om Dig och ditt <3

Välj medmänsklighet
♥️




Taggar: #solros#val#fullmåne#minne#helhet#förstånd#ljus#kärlek;

Kommentera inlägget här :