Polare på rad

publicerat i Allmänt;
Onsdag 14 september 2022

Vi får låna Noah en stund medan hans pappa är och klipper sig. Så mysigt. Tycker även Balder :-) En lekkamrat på alla fyra på golvet! Balder är tålig när Noah klappar hårdhänt, drar i svansen och nyper i skinnet. De är ju polare ju! :-)
(null)
Polare på rad :-)

(null)
Tog upp lövet från marken för några dagar sen. Det blev liggande, bortglömt, på den gamla sekretären. Såg det i dag, torkad och nästan "skålformad". Höstens skönhet. :-)

Undrar när alla rösterna är räknade? Ibland säger de idag, ibland i morgon. Inte för att jag tror det gör någon skillnad. Möjligen ett mandat till åt höger…:-(

Det var lite kul att se och höra de gamla partiledarna Sahlin och Bildt på valvakan. Den både seriösa och humoristiska tonen mellan dem. Sådan ton finns inte mellan de nyare politikerna. Tyvärr. Jo, det var bättre förr. Ibland. :-)

(null)
Det pratas mycket om bilden av Sverige. En bild som nu inte längre är så positiv. Så jag lägger upp denna bild. En fin bild av Sverige, tycker jag. Betande och vadande kor. Kanske alltmer ovanlig bild i framtiden? (Kovik fiskeläge, Gotland)

Det finns en sång jag går och nynnar på nu i dessa mörka tider. Behöver den. Behöver orden. <3
Tro
Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen
Drömmarna vi har känns som bleka höstar Där har sommaren redan regnat bort Det spelar ingen roll hur vi gråter våra tårar Svaren är en viskning i en värld långt bort
Ååh, tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen
Att vilja men inte känna är nog så svårt Att se men inte höra, du vände dig bort Du sa: "Inget här är givet, för sådant är livet" I dina ord finns ingen önskan eller någon lust och längtan
Ååh, tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen
Jag vill känna tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen
Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
Känna tro:-)
- Marie Fredriksson - <3

Jag vet att det inte är första gången jag lägger upp sången här. Den är ständigt aktuell…

(null)
Höstminne från förra året. <3

Var rädd om Dig! 
Tro
♥️

Taggar: #polare#barnbarn#hund#tro#höst#röster#minne;

Kommentera inlägget här :