Lätt regn

publicerat i Allmänt;
Fredag 14 april 2023
Tiburtius har namnsdag . Enligt folksägen är det denna dag björnarna vaknar ur sin vintersömn. 

"Lätt regn" är ordet för dagen, enligt väderprognosen. Det går väl an, men måste det vara så kallt? 
Det "kan" bli en riktigt varm sommar, spår meteorologerna. Lika varm som 2018…
(null)
För mig känns det mest som en "mix"… :-D Helt ologiskt, jag vet, men det är så mycket som inte är "logiskt" i livet. Och inte helt svart eller vitt heller. Tack och lov :-) 
 
"Folkräkning"…. det ordet skrämmer mig…banka på dörrar och kolla om någon har en stackars osvensk boende i ett hörn? Och sen? Återvandring? Och visst ja, "svenskarna håller på att bli i minoritet i Sverige"….???? Är jag ensam om att må illa av såna här politiska utspel? Regeringspartierna bara "jamar med". Ingen ansvarskänsla, ingen medkänsla, ingen ryggrad, inget mod att säga ifrån…. :-(

(null)
Att läsa tidigare liberale partiledaren Bengt Westerberg och nuvarande, JP, är som natt och dag. Westerberg vill att vi tänker om och ser det positiva med invandringen, en sann liberal… JP? Nej, suck,..populist..Så sorglig utveckling! 

Slut med politik för idag! :-) Det här var mina tankar och åsikter, du kanske tycker lika, eller precis tvärtom. Då är det så! :-)

(null)


Det är fredag. Helgen stundar. Tillönskar Dig en riktigt fin helg! 
Och Du: Du duger, Du är bra, Du räcker till, Du är Värdefull! <3 Låt ingen få dig att tro något annat! 

Omtanke
♥️




Taggar: #lättregn#björnen#folkräkning#fett#olika#helg;

Kommentera inlägget här :