Gult en vit tisdag

publicerat i Allmänt;
Tisdag 4 april 2023

Grattis till en av mina systrar idag och grattis till min käraste barndomsvän! Hurra för er! <3
I stilla veckan kallas tisdagen för vit tisdag. Jag har inte hittat någon förklaring. Kanske du vet? 

(null)
Wow! Det är alltid något speciellt med att hitta de första tussilagona! Varje vår blir man lika glad när man upptäcker de där "solarna" bland allt det bruna och grå! :-)
(null)
Närbild 
Tussilago, hästhov eller hosthäva. Kärt barn har många namn. Färska och torkade har använts för tillverkning av viner. Blommorna och bladen har slemlösande effekt och användes förr som hostmedicin. 

(null)
Tål att tänkas på :-)

Tänk om vi hade politiker som "gjorde det bästa av hur saker utvecklar sig"… just nu har vi inte det… :-( 

Fick ett plötsligt energipåslag igår kväll. Använde det till att rensa ännu en omgång bland cd-skivorna. Konstaterade då att jag har 14(!) Springsteen-skivor! Tillhörde de dem jag skänker bort? Nä nä! Det finns en gräns. Bossen skänker man inte bort hur som helst. :-)
(null)
Här är några av dem. <3 Säger en del om min musiksmak. ;-) Men jag gillar många olika sorters musik. 

Hoppas solen skiner på Dig! 

Vårblommor
♥️

Taggar: #vit#tisdag#tussilago#grattis#bossen#cdskivor#göradetbästa;

Kommentera inlägget här :