Allvar och Kuriosa

publicerat i Allmänt;
Torsdag 3 augusti 2023

I natt såg jag fullmånen! Starkt och klart lysande gult sken. Mäktigt! :-)

(null)
När vädret inte tillåter att man kan njuta av blommorna, får man njuta av blommorna inomhus istället :-)

Stockholm Pride är igång. Glädje, fest, kamp och glam. För Kärleken. Allas rätt att älska dem de älskar. 
Homofobin och homohatet lever tyvärr och växer sig allt starkare inom rasistiska kretsar. Och när fega politiker inte säger ifrån, då känns det som om tiden går bakåt, inte framåt. 
Så nog behövs Pride! <3

(null)
<3
Jag hade en "Bruce-kväll" igår. Såg alla tre programmen med Ina Lundström. (SVT play). Är man Bruce-fan så är man och det är ju jag och gillade alltså programmen jättemycket. Hon är ju så speciell denna Ina. Hon är tuff och hon är kul. Full fart! :-) Nu har jag Brucelåtar i huvudet hela dan. Härligt! ;-)

(null)
Vackert. Tog en långpromenad idag. I skogen. Giftigt och vackert. ;-)
(null)
Liksom dessa… :-)

Det är alltmer höstligt ute. Jag gillar hösten men augusti är en sommarmånad! Allt har sin tid! Men en torr juni och en regnig juli bäddar för tidig höst. Men, det brukar vara varmt och skönt när skolorna börjar… så hoppet finns kvar! :-)

Gammalt vädertecken: 
"Tätt med stjärnor på Vintergatan i augusti bådar tidig vinter."
Talesätt från Bohuslän:
"Hugger du mej 
Så sticker jag dej
Bränner du mej 
Så svär jag"
(Om enbusken)

Allvar och kuriosa idag här på bloggen. :-)

Må Du ha det bra! <3

Kärleken 
♥️

Taggar: #månen#pride#kärleken#talesätt#kamp#giftigtvackert;

Kommentera inlägget här :