Samklang

publicerat i Allmänt;
Torsdag 17 augusti 2023

(null)
Igår kom den. En stor och tung och vacker bok. Brisinga av Rickard Söderberg. Jag börjar läsa med en gång. Så intressant! Boken utspelar sig under häxprocesserna i 1600-talets Sverige. "En romantisk faction som tar avstamp i historiskt autentiska miljöer och verkliga personer, med livet som insats." Läser jag på bokens baksida. Jag är "fast" direkt…:-)

(null)
Renfana. Jag hann inte med att plocka renfana i år. Skulle gjort det innan skyfallen men jag kunde inte ana att det skulle bli så våldsamt. 

Alla människors lika värde. Inte nu längre? De senaste uttalanden från SD liksom från L tyder starkt på att vi tappat medmänskligheten… har inte ord för att uttrycka den oro och sorg jag känner…och många med mig  förstås…
Angiverilagen. Tacksam över att jag inte längre jobbar inom vård, skola, barnomsorg när denna vidriga och omänskliga lag ska råda. 
Demokratin håller på att krossas. Mänskliga rättigheter är inget vi i vårt land bryr oss om längre. Det gör ont i mig… Det här som sker har stor del av svenska folket röstat för. Jag förstår inte… 

Nu har terrorhotsnivån höjts från tre till fyra på en femgradig skala…
Jag skriver inte om det här för att skrämma upp någon men jag tycker att nu är det dags för alla att leva i verkligheten. Se orsak och verkan och bry sig. Hjärta och förnuft i samklang. <3

(null)
Och mitt i alltihop läser jag om Gävle Pride, som startar idag. Om alla fantastiska arrangemang i kärlekens tecken, inte minst från Svenska Kyrkans sida. Jag blir riktigt stolt över min stad! <3

(null)
Det är en vacker sommardag här hos oss. Hoppas att Du har det hos dig också! 
Många börjar skolan idag efter sommarlovet. Må det vara en fin upplevelse för alla, skolåret ut! En önskan… och ett hopp. 

Var inte rädd!
Var rädd om Dig!
Och så ska vi självklart vara rädda om varandra. <3

Samklang
♥️

Taggar: #samklang#hjärtaochförnuft#verkligheten#angiverilag#nybok#brisinga#pride;

Kommentera inlägget här :