Fredag

publicerat i Allmänt;
Fredag 25 augusti 2023
En av mina lillasystrar har födelsedag. Grattis till henne. 
Lovisadagen
"Om natten mot Lovisadagen var kall då var det bråttom med att få in skörden. "Kall-Lovisa" var ett känt ord i norra Sverige." (Källa Tro&Tradition Fb)

(null)
Paprikaskörd :-)

Tredje TBE-sprutan, fick jag idag. Nu blir det ingen ny förrän i maj. Visst låter det skönt med maj…
Nåja, ännu är det sommar men visst känns det att hösten är på ingång. Det öste inget regn över mig igår, tack och lov. Varningen för det "skyfallsliknande" regnet startar i kväll. Om det stämmer med prognosen. 

(null)
Den lilla söta paprikablomman :-)

Det var ett tag sen jag skrev om politik. Det är så mycket och så sorgligt och galet som händer, att jag helt enkelt inte orkar…. :-(
Jag önskar att vi hade några rakryggade, kunniga, medmänskliga politiker i regeringen men icke…

(null)
Petuniorna är tåliga. De återhämtar sig om och om igen efter det kraftiga regnet. :-)

Idag är det dags för äppelskörd. 

Dagens ord:
"Sådan är människan…
Om du med alla medel försöker hålla fast henne, flyr hon.
Men om du är mild mot henne kommer hon att stanna vid din sida."
- Paulo Coelho -

Trevlig helg önskar jag Dig! Unna dig något Du tycker om. :-)

Kärlek
♥️

Taggar: #skörd#paprika#lovisadagen#sorgligpolitik#äpplen;

Kommentera inlägget här :