Himmel och hav

publicerat i Allmänt;
Fredag 1 september 2023

Välkommen september! Hoppas att du bjuder på värme och sol! Septembersol.

Hur många gånger har jag inte åkt förbi Ekolsunds slott, Enköping och fascinerats av det speciella huset på andra sidan vägen? Och undrat över vad det är/varit för hus. Nu vet jag. Tack "Det sitter i väggarna"! Så spännande! :-) 

1 september. Det har regnat under natten och det fortsätter att komma mörka moln och skurar. Däremellan växlar det mellan mulet och sol.

Vi "drar" iväg. Norrut. Till en kyrka och en förmoder och en förfader. 

(null)
Martebo kyrka. Familjen på tavlan är alltså mina släktingar från första halvan av 1600-talet. Kyrkoherde Tomas Bothelsson Qviberg , hustrun Elisabeth Nilsdotter och deras barn.
Källa: min svåger :-)
  (null)
Jag gillar gamla dörrar, portaler, lås… Bilden i mitten har en skylt: nödutgång :-)
På "hemvägen" besökte vi en gammal favorit: fiskeläget Gnisvärd. 
(null)
I bakgrunden syns kapellet där vi gifte oss. <3

(null)
Hm… här har man ju utsikt :-)
(null)
Himmel och hav
(null)

(null)
Längst ut på piren fanns det något intressant. En skrivarstuga som man kan få hyra :-)
Ja, det var en del av denna dag på ön. Nu skiner solen från en blå himmel. :-)
Det blir nog snart en promenad. ;-) Hunden ser ut som om han tycker det. ;-)

Ta hand om Dig! 
Livet är här och nu.
Och Du är enastående! 
Glöm aldrig det! <3

Trevlig helg! 

Himmel och Hav
♥️


Taggar: #himmel#hav#förfader#förmoder#kyrka#fiskeläge;

Kommentera inlägget här :