Att gå i regn

publicerat i Allmänt;
Måndag 21 augusti 2023
Alla pensionärers dag :-)

En "fullbokad" vecka ligger framför mig med både trevliga och mindre trevliga (men nödvändiga) saker. Avslutningen, söndag, är det jag mest ser framemot. :-)

(null)
Rölleka :-)
Den varma, soliga perioden tog slut igår. Tacksam för de dagarna som var. Nu kom regnet. Inga skyfall och inget kraftigt regn. Bara lättare skurar. Sånt regn som det kan vara skönt att gå ut i. Vi tog på oss regnkläder och kraftiga skor och gick en längre promenad i skogen Det doftade så gott, så friskt och regndropparna smattrade mot huvorna. Riktigt mysigt. Jag har äntligen köpt en ny regnkappa som både är snygg och varm och den prasslar inte :-) Rejäla skor också. Snygga och vattenavstötande. Sköna att gå i. Märks det att jag är redo för hösten? :-D Det kostar att köpa kvalitet men det är en bra investering. :-)   (null)
Älskade pelargoner. Det har varit en jobbig sommar för er. Först hett och torka sen skyfall och regn, regn, regn… jag tog in er i kök och i växthuset. Nu blommar ni så vackert! 

"Molnigt" kallas vädertypen idag. Det är ett snäpp bättre än "mulet" för nu tittar solen fram från och till. 
(null)
Vi tog promenaden till stället där vi vet att det växer mycket skvattram. Plockade och tog hem. Förhoppningsvis kan vi skrämma bort möss i gamla stugan… det har funkat förr :-)

Idag besöker kungen och drottningen vår stad och vinkar till folket. :-)

Att jag gillade att gå i regn igår, betyder inte att jag vill ha mer regn. Det räcker! Men prognosen, som ständigt ändras, säger motsatsen. 
Björnjakten har startat. Jag bara konstaterar och ger mig inte in i någon diskussion.

(null)
"Förtjusande" är ett ord jag sällan använder men nog är den här blomman förtjusande! :-)

Dagens ord: 
" Mod betyder inte avsaknad av fruktan
- utan en förmåga att inte låta sig förlamas av den. "
- Paulo Coelho -

Till Dig: var stolt över att Du är Du! <3

Mod
♥️

Taggar: #fullbokat#skvattram#pelargoner#mod#gåiregn;

Kommentera inlägget här :