Onsdag

publicerat i Allmänt;
Onsdag 16 augusti 2023
"Berätta-ett-skämt-dagen"
 

(null)

 

(null)
Nu skrattar vi lite :-D

Onsdag och maken är i stan för ärenden och TBE-vaccination. Jag och Balder tar en ordentlig långpromenad i det varma vädret.  Målet är "ihåliga trädet". Det är ju "tradition". :-)
(null)
Någon har ställt en stubbe framför. Kanske för att även barn ska kunna titta in i trädet? 
(null)
Tittut! Eller titt in eller genom :-)
Vi möter postbilen som tar en snäv sväng i kurvan, där det är en rejäl vattenpöl..vattnet skvätter och om vi varit några meter närmare hade vi fått en rejäl dusch! ;-)
Vi möter också en granne på cykel. Längesen vi setts. Vi pratar en stund. Han ska försöka hitta kantareller. Jag önskar honom lycka till.
"Livet på landet" :-)

(null)
Jag gillar ju stenar. Speciellt vackra stenar. De här har så vackert mönster och färg. "Lite" för stora för att "plocka" och ta med sig hem. ;-)
Önskar att jag hade kunskap om olika stenarter men tyvärr…du kanske vet?

Fortfarande röd varning för översvämning här i mina trakter. Det känns lite tröstlöst. Tycker så synd om alla drabbade. 
Kommunerna behöver pengar till översvämningsskydd. Den budgetposten skar Tidöpartierna ner med 25% i vårbudgeten …?!?! Vad lever de i för overklighetsbubbla???

(null)
Vägen ner till sjön. Häromkvällen. Att gå, promenera eller strosa är bra för både kropp och själ. Att överhuvudtaget röra på sig. Jag vet hur det är bara orka gå på gården. Så var det för två år sedan. Nu kan jag gå långa sträckor och det är jag så tacksam för. <3 Allt har sin tid…

Dagens ord: 
"Ljusets krigare hämtar styrka ur gårdagens smärta"
"Också kärleken är någonting mystiskt; ju mer vi delar den, desto mer mångfaldigas den"
- Paulo Coelho -

Nu blåser det kraftigt här. En ljummen vind. Solen går tidvis i moln men mest lyser den klart. Det är en skön dag. :-)

Ta hand om Dig! <3

Kärlek
♥️

Taggar: #vackra#stenar# promenader#ihåligaträdet#möten#skämt#rödvarning;

Kommentera inlägget här :