Raukar

publicerat i Allmänt;
Onsdag 30 augusti 2023

Raukarna i Folhammar

(null)
Vi kallar den för kamelen :-)

Det är så kul att gå omkring i detta fantastiska raukområde. 

(null)
Jag vet ju inte vad du ser och jag är lite osäker själv… en hund? Den är i alla fall väldigt söt eller hur?  (null)Vad är detta för urtidsdjur som dyker upp? :-) (null)Fågel. Eller höna? Och mittemot är det väl en…gubbe? 
(null)
Oj! Här är det flera stycken…men vad? Vad ser du? :-)
(null)
Ju mer jag tittar desto mer ser jag. Lejon till höger. Sur gubbe till vänster. :-) Du ser kanske något annat? 
Men vänta nu! Till vänster om lejonet, är inte det Darth Vader? Från Star Wars?  :-D

Hoppas att du har haft lika kul som jag med bilderna. :-)
Idag lyckas solen bara tillfälligt komma fram mellan molnen. Vi tog en promenad i skogen här i närheten och när skylten mot havet dök upp följde vi den stigen ner till sanddynerna och vattnet. Och jag fick tillfälle att vandra längs strandkanten. Dock inte barfota i år. 
(null)
Lycka :-)

Vi har en vilodag i resandet idag. Uppskattas av oss alla tre. :-) Man måste ju få tid att smälta alla underbara intryck, gamla som nya. :-)
Jag kryper upp i den sköna soffan här och läser en spännande bok som jag hittade i bokhyllan. Emelie Schepps "Märkta för livet". Och i kväll blir det Maria Wern på TV4 Play. 

Och så blev det en promenad till. "Vi går bara runt i närområdet", säger vi och återkommer en timme senare. 3 km är lite längre än närområdet. Det känns så bra! :-)

(null)
Folhammar igår.

Var rädd om Dig! 
Du är Värdefull precis som Du är! 

Värdefull
♥️

Taggar: #raukar#vadserdu#kul#promenader#skog#strandkant;

Kommentera inlägget här :