Vatten

publicerat i Allmänt;
Fredag 4 augusti 2023

Alla systrars dag
Internationella öldagen 

Jag har tre biologiska systrar och så andra systrar på min livsväg. Tacksam över dem alla! <3
 

(null)
I onsdags kväll. Lugnt vid sjön. Stilla vatten. 

Under natten kom det 33 mm regn. Och nu regnar det igen. Inför söndag till måndag  finns gul varning för "djupt och omfattande lågtryck som kan ge stora regnmängder"… :-(
Suck…oskönt…men det är ju bara att finna sig i…

(null)
Onsdags kväll

(null)
Idag. Lilla andfamiljen guppar i vågorna. Ungarna är olika i storlek, tripp, trapp, trull :-)
 Mängden vatten som faller är tröttande men jag är tacksam över att det iallafall är varmt ute. 

"Det finns ingenting i världen mjukare och svagare än vatten, och ändå, när det kommer till att attackera saker som är fasta och starka finns det inget som kan överträffa det – för det finns inget (så verkningsfullt) som kan ersätta [vattnet]." (Wikipedia Tao Te Ching)

(null)

Jag fick verkligen min önskan och vädjan i torra juni, besvarad. I överflöd! ;-)

Så nu: 
"Snälla sol, vill du lysa, så vi alla slippa frysa.
Skin på far och mor och på storebror, 
skin på syster min, skin i stugan in
Gå ej bort från oss än, 
och lys i morgon klart igen!"
Alice Tegnér 
Solvisan
(null)

Solvisan brukade mamma sjunga i min barndom. Den har liksom "fastnat".:-) Kanske känner du igen den? Gammaldags men söt :-)

Nu avslutar jag med en önskan om att Du får en fin helg!

Sollängtan
♥️

Taggar: #solvisan#sollängtan#vatten#regn#andungar#sjön#systrar;

Kommentera inlägget här :