Dimman

publicerat i Allmänt;
Måndag 9 januari 2022

Att gå ut är att som gå in i dimman - idag. 

(null)
Ut mot havet

(null)
Kanalen

När jag läser Ardalan Shekarabis bok om livet i Iran får jag en tydlig inblick i ett totalitärt styrt samhälle.  Skrämmande. Inte festa, inte skratta, inte se film, inte gå ut med hunden, inte klä sig som man vill, inte ha blandade tjej och killklasser/skolor/förskolor, inte inte inte…70-talet, 80-talet, 90-talet…och nutid..
Kriget mellan Iran och Irak som ingen "vann"… Jag minns när jag läser…alla flyktingarna, många kom till Sverige… Ardalan beskriver också om hur vackert Iran är. De höga bergen, fruktträdsodlingarna…det man inte ser på TV-bilderna från landet. Nu är jag framme vid sidorna om flykten… Såå bra bok! Rekommenderas varmt! 
(null)
Går bra att läsa även om man inte är sosse ;-)


(null)
Mys igår kväll :-)

Halleluja! Regeringen har upptäckt Norrland! :-) Nu ska vi också få elprisstöd. Jag orkar inte lyssna på Ebbas prat men jag läser vad hon sagt. 
När och hur? Det återstår att se. "När dimman lättar"? 

(null)
:-D

Så fortsätter vi veckan. Ett steg i taget, ett ögonblick i sänder. Allt kan man inte förstå, våga gå ändå. Änglar vakar vid din sida. <3

Kärlek
♥️

Taggar: #dimma#elstöd#iran#läsvärd#mys#norrland#skratt;

Kommentera inlägget här :