Kan du?

publicerat i Allmänt;
Måndag 30 januari 2023
Krama en bibliotekarie-dagen :-)
Gunhild och Gunilla har namnsdag. Grattis mamma! <3

Det blev inte ens brons för Sverige i handbolls-VM…jag blev väldigt besviken…men det går över :-)

Med ett blått svullet knä som gör ont, klarar jag inte av att gå på promenad idag…:-(
"Inventerar" skåp och hyllor. Hittar min egen hopknåpade naturbok. Delar med mig lite ur den. :-)


(null)

Ett litet quiz. Svar i slutet av inlägget. :-)
A. Vad betyder ordet orangutang?
1. Apa
2. Skogsmänniska
3. Urapa 

B.Vilken fågel är detta?
(null)
1. Gråsparv
2. Pilfink
3. Grönsiska 

C. Vilken fjäril är detta? 
(null)
1. Amiral
2. Påfågelöga
3. Pärlemofjäril

D. Vilken av följande växter är inte giftig? 
1. Tusensköna
2.Odört
3. Liljekonvalj

Idag lyser det rött i träden. Mängder av domherrar har hittat hit till våra fågelmatare. De är ju så fina de där fåglarna! :-)
(null)
E. Vilket är Domherrens vetenskapliga namn? 
1. Parus major
2. Pyrrhula pyrrhula
3. Chloris chloris


Nu slutar jag "plåga" dig med frågor! Hoppas att du gillade det lilla quizet! 

På självaste alla hjärtans dag har jag fått tid för slutbehandling hos Bene tandvård i Stockholm. Måtte detta vara det sista i denna eviga historia! 

Ta hand om Dig! <3

Kärlek
♥️

Facit: A2 B3 C2 D1 E2 :-)

Taggar: #litet#quiz#natur#besviken#naturbok#domherrar;

Kommentera inlägget här :