Sol och is

publicerat i Allmänt;
Torsdag 26 januari 2023
Skogens dag <3
 

(null)
Älskade sol. Lite "vårfeeling" idag. Förutom den kalla vinden. 

Vi promenerar och vi åker och "shoppar". Bara nödvändiga saker. Okey, chokladkakan var kanske inte…jo, det var den!  :-)

(null)
En målning? Nej, ett foto. På is. Så fantastiska mönster! :-)

Fibromyalgin har tagit en krafttag om mig just nu. Man ska inte kämpa emot men ibland måste man (jag) pröva mig fram. Kortare promenader trots värk. Fungerade bra idag. :-)  Att komma ut i luften är alltid bra. 

Såg handbollen igår. Spännande. Och Sverige är i semi. Ännu mer spännande! :-)

I övrigt är jag inte stolt över att vara svensk. Vi får allt sämre rykte och allt fler "fiender". Jag längtar tillbaka till den tid då vi var ett föregångsland…

Oj, vad deppigt detta blev! Men "läget" är ju så just nu. 
Dock: För varje dag blir det allt ljusare, solen är uppe allt längre. Vi behöver det ljuset! :-)

Dagens kloka:
(null)
Såå sant! 

Tack kära läsare att du ville titta in här! 
Var rädd om Dig! 

Ljuset 
♥️

Taggar: #sol#vårfeeling#mönster#is#fibromyalgi#handboll;

Kommentera inlägget här :