Säsongsarbete

publicerat i Allmänt;
(null)
När solen gick ner i går kväll. Den försvinner inte länge, juninatten är ljus. Och nu varm. 
"Tillvaron kan ibland, vara chockerande vacker - ett dramatiskt ljusspel över en snart slocknad himmel… man vill bevara det, men flyktigheten är alltid en del av skönheten."
- Ur Stillsamheter" -

(null)
Säsongsarbetare <3

Vi hade ärenden i stan. Och behov av att tvätta. Tvättberget har minskat liiite. Mitt ärende är framflyttat till måndag. Men jag har ännu ett ärende, ett kärt sådant. :-)

Såg inte partiledardebatten igår. Avstod. Och glad för det. De glimtar jag sett och hört kändes inte lockande. Satt och njöt av värme och utsikten från balkongen istället. Det är avslappnande. :-)

Två fulla kartonger, med saker som ska lämnas till second hand, står nu färdigpackade här + en kasse med kläder. Känner mig "lite duktig" men framförallt "befriad". Tänk så mycket vi slänger som någon annan kan få glädje av eller varför inte "återbrukas"? Det är bara fantasin som sätter gränser. Eller brist på fantasi. :-) Det är kul och bra att secondhand har blivit trendigt! :-) 

(null)
Utsikt från en balkong :-) Tyvärr torra, bruna gräsytor… :-(

Hur har Du det i värmen? Var rädd om Dig! <3

Nu ser jag framemot ett kort, men kärt möte…

Kärlek
♥️

Taggar: #säsongsarbete#balkong#värme#utsikt#ärenden#möte#återbruk;

Kommentera inlägget här :