Tröst och guldskimmer

publicerat i Allmänt;
Torsdag 2 november 2023

(null)
Igår eftermiddag lyckades solen titta fram en stund, innan den gick ner. Allt fick ett guldliknande skimmer. :-)

Har fått en favoritsång "i huvudet" de senaste dagarna. En fin "tröstesång" i den mörka tiden, skriven av Stina Wollter. Delar texten här:
Här i ditt knä
Får jag lägga mitt huvud här i ditt knä

Kan jag gråta till gråten tar slut

Kan du lägga din hand här på pannan en stund 

Och andas tillsammans med mig


Vi vet att de skymmer och världen har ont

De blöder från så många sår


Får jag lägga mitt huvud här i ditt knä

Håller du mig och förstår


Ska vi drömma att drömmen blir verklighet och låtsas tillsammans en stund

Hur skall vi annars kunna orka igen

Gå ut med paroller och mål


Vi vet att de skymmer och världen har ont

De blöder från så många sår


Får jag lägga mitt huvud här i ditt knä

Säg att den framtid är vår


Får jag lägga mitt huvud här i ditt knä

Låt mig tro som jag gjorde som barn

Då livet var fattbart och framtiden ljus

Kan vi prata om hoppet som glimmar


Jag ser att det mörknar när jag vet de är svårt 

Men kan vi förenkla ett tag

Om de blir som en visa är de som de ska

Sjung den tills natten blir dag


Vi vet att de skymmer och världen har ont

De blöder från så många sår


Får jag lägga mitt huvud

Får jag lägga mitt huvud

Får lag lägga mitt huvud här i ditt knä

Stanna och säg att jag får

- Stina Wollter-

Lyssna och se gärna på videon i Youtube 

(null)
Det glimmar som av guld :-)

Det snöar när vi tar vår lunchpromenad. Så mycket löv på marken och många kvar i träden. Några minusgrader. Känns lite friskt. Plockar en "lövfamilj".
(null)
Familjen Surochglad… :-)

Dagens ljus,
tänder jag för folket i Ukraina. Det är lätt att glömma att kriget fortsätter där, nu när ett nytt krig får så mycket uppmärksamhet… 

Dagens varma tanke:
En sprakande varm brasa i öppna spisen :-)

(null)
Vackra novemberlöv <3

Dagens ord:
"Byt perspektiv, ofta.
Labyrinter blir enkla
när de ses lite uppifrån,
och annat är som bäst
riktigt, riktigt nära."
- Göran Troell -

Må Din dag vara en bra dag. Må du hitta saker att vara tacksam över. Må du ha möjligheter till skratt. Må du hitta ljus i mörkret. <3

Kärlek
♥️

Taggar: #tröst#guldskimmer#sång#löv#familj;

Kommentera inlägget här :