En gammal adventskalender

publicerat i Allmänt;
Onsdag 23 november 2023

Jag borde fotat morgonrodnaden, den var så mäktigt vacker. Men jag tog mig inte tid till det när jag tidigt var på väg till Hälsocentralen. Koll av öron. Jodå, vaxpropp! Tid för spolning nästa vecka. Inte undra på att jag hör så "glest". :-) Det beror inte bara på tinnitus…

(null)
Fotat när jag kom hem. 

Dagens ord:
(null)
<3 Behövda ord i nutid 

Och detta, som jag fann på Facebook:
(null)
<3

Snart är det adventskalendertid. Numera har vi dem under årets jul och advent, sen slänger vi dem. Annat var det förr. Som min mammas från år 1945. Den hade hon år efter år. Nu har jag fått den och den ska jag sätta upp. Kanske inte öppna alla luckor då några håller på att gå av. Men den är ändå i gott skick med tanke på åldern. :-)
(null)
Illustration: Aina Stenberg-Masolle. (Ser nu att lucka 20 är borta.)

Dagens ljus,
tänder jag för alla som kämpar med klimatfrågorna. Alla som tar klimatförändringarna på allvar. Alla som söker lösningar. (Vilket inte regeringen gör.)

Ta hand om Dig! 

Blick av kärlek
♥️


Taggar: #vaxpropp#gammaladventskalender#morgonrodnad#kärlek#allvar;

Kommentera inlägget här :