Oktoberlördag

publicerat i Allmänt;
Lördag 21 oktober 2023

(null)
Utsikt från mammas fönster. Igår var vi hos henne och "fixade" igen. Bl a skulle speglar upp på väggarna. Och så tog vi hem kartonger. Nu är vårt vardagsrum fyllt med kartonger. Sånt som ska till second hand, till återvinning och sånt som ska slängas. Vi sorterar. Känns bra. Förutom för min rygg…

Vårt senaste inredningsreportage. I bild. Inte så trendigt kanske, men ändå… ;-)
(null)
Jag har gjort några "fynd" :-)

(null) 
Fåglarna börjar formera sig. För sin flytt. Vi ses till våren! 

(null)
Idag är snön borta.För min del behöver den inte komma tillbaka förrän omkring advent och jul. :-) 
Det blåser här, men absolut inte så mycket som söderut. Där är det storm. Såg bilder från stormen i Skåne…vilka krafter! Oj, oj..


(null)
Denna underbara bild har jag hittat på sociala medier. Varför kan det inte få vara så här???

Även dessa ord har jag hittat på Fb: ("Lånar")

"Två folk, ett land,

Tre trosriktningar, ett ursprung,

En jord, en moder,

En himmel, en början, en framtid, ett öde,

Ett krossat hjärta,

En gud.

Vi ber till dig:

Skänk oss en vision om enighet.

Må vi se de många i den enda och den enda i de många.

Må du, alla världars liv,

Källa till alla fantastiska skillnader

Hjälp oss att se klart.

Led oss varsamt och stadigt mot varandra,

Mot fred. Amen."

- Rabbi Sheila Weinberg


Vare sig Du är ledig och fri eller jobbar och står i, önskar jag Dig allt gott! 

Fred
♥️







Taggar: #oktoberlördag#fredsönskan#storm#inredning#snöfritt#sortering;

Kommentera inlägget här :