Utrymme och tid

publicerat i Allmänt;
Onsdag 18 oktober 2023

(null)
<3


Det är så mycket sorg och saknad nu i världen…
Saknad
"Så liten plats en människa tar på jorden.
Mindre än ett träd i skogen
Så stort tomrum hon lämnar efter sig
En hel värld kan inte fylla det

Så litet ett människas hjärta är.
Inte större än en fågel
Rymmer ändå hela världen
och  tomma rymder större än hela världen
ändlösa tomma rymdskogar 
av tystnad sång."
- Ingrid Arvidsson -

(null)
Höstlövbukett :-)

Brukar du julpyssla? Jag gjorde det förr, när barnen var små. Och så gjorde jag det som "fröken" på förskolan, förstås. Jag var lite "anti", gillade inte att alla skulle göra exakt samma sak. Jag gillar det fria skapandet. :-)

(null)
Tidningen Lantlivs "julspecial" inspirerar… kanske ska "pyssla" lite? Men det ska för min del helst handla om att ha med naturen i pysslet. :-) Och inte så mycket "tomterött" även om det enligt en del "trendnissar" är det som gäller i år… ;-) Inget fel på tomterött, det passar hos andra men inte hos mig. :-)

På tal om rött:
(null)
Så här "sommarfint" har vi längs en bit av kanalen här. :-)

Vi får alla sörja och sakna. Vi får alla vara glada, även mitt i sorgen. Om vi orkar. Det handlar inte om vad "som passar sig", det handlar om känslor som måste få utrymme och tid. <3

Ett steg framåt
♥️

Taggar: #utrymme#tid#tomterött#saknad#sorg#hjärta#höstlövbukett;

Kommentera inlägget här :