Välsignad

publicerat i Allmänt;
Måndag 30 oktober 2023

Vatten. Omgiven av vatten. Snart vatten i form av is och snö. Kommer det att ligga kvar? Vissa vintrar har ån inte frusit till is förrän i februari, andra vintrar har den lagt sig tidigt och legat kvar länge, då har man längtat efter islossning och vår. Öppet vatten. 

(null)
Båtar, hav, vatten, hamn, å, kaj… jag är lycklig över att bo så här <3
(null)


(null)
Sjön i höstskrud. Tillgång till en vacker sjö är inte så dumt det heller. Jag är privilegierad kan man säga. Själv ser jag det som en välsignelse. 

Många firade Halloween under helgen. "Riktiga" datumet för halloween är i morgon, 31 oktober. Den 1 november är Allhelgonadagen. Lördag 4 november är det Alla Helgons Dag. 
Varför skriver jag detta? Jo, för att det verkar vara lika förvirrande varje år :-)

(null)

Vi har orange varning här för kraftigt snöfall. Bra med vinterdäck på! 
Just nu regnar det. Och det mörknar alltmer. 
Dags att tända ljus!

Dagens ljus,
tänder jag för ishockeyspelaren Adam Johnson som avled till följd av en olycka under en match. Han blev 29 år. Hockey är en härlig men också farlig sport. Det finns nog all anledning att se över skydden. 
(null)

Var rädd om Dig! 
Speciellt om du måste ut i snökaos. 

Jag försöker tänka "varma tankar". Dagens får bli: varm choklad med vispgrädde. :-)

Varma tankar
♥️

Taggar: #välsignad#vatten#is#snö#dagensljus#dagensvarmatanke;

Kommentera inlägget här :