Lördag

publicerat i Allmänt;
Lördag 23 september 2023
Höstdagjämning 
Mitt emellan midsommar och midvinter. Dag och natt är ungefär lika långa. 


(null)

Jag har aldrig studerat på Folkhögskola men jag har gått kurser av olika slag i olika studieförbund. Det har varit både roligt och givande och har betytt mycket för min personliga utveckling. Att man nu tvingas tvingas skära ner drastiskt på folkbildningen i vårt land är ett stort steg bakåt för alla. Och en sorg. Att SD vill detta det är inte förvånande men att regeringspartierna ställer upp på detta är ett svek mot vad man ofta vill kalla "vanligt folk". Jag blir rädd för framtiden när det ena efter det andra av vår frihet och trygghet nedmonteras. 
——————
(null)

Nöjd och glad är jag över att favoritlaget vann och spelade så bra i premiärmatchen igår kväll. Hockey alltså. :-)

(null)
Långpromenaden i solsken gick via denna vackra skogsväg ner mot sjön idag. :-)

Fotbollstjejerna förlorade matchen mot Spanien igår. Men vilken bra manifestation mot sexuella trakasserier de gjorde tillsammans med spanska laget! Tjejer vågar säga ifrån! 
(null)
"Det är över". "Vår kamp är världens kamp" <3

(null)
"Medan husse och matte fixar på gården ligger jag här, i solen och vaktar. Nä, inga fiender (ekorrar) i sikte"  :-)

Dagens ord:
(null)
Från Fb. <3

Ta hand om Dig! 

Kärlek
♥️

Taggar: #höstdagjämning#hockey#fotboll#manifestation#studieförbund#nedmontering;

Kommentera inlägget här :